Recensionstext:
Soffan blev 6 veckor försenad men vi blev kompenserade för det (-3000kr av priset) vilket var bra men hade önskat att få mer information om förseningen från Sweef. Jag behövde jaga själv flera ggr för att få status på leveransen. Beställde online efter att ha varit i showroom i Stockholm dör det var svårt att få tag i en säljare som var villiga att hjälpa oss. Försökte få hjälp att köpa direkt i butiken men var svårt att få kontakt med säljarna. Blev dåligt bemötta av an dryg mörkhårig tjej som inte alls ville hjälpa oss… blev sugna på att lämna butiken efter det bemötandet men lyckades tillslut få kontakt med en blond tjej som hjälpte oss men hon kunde ändå inte svara på våra frågor utan hänvisade oss att läsa på hemsidan. Kändes ganska oprofessionellt och köp processen kändes inte så bra. Hann ångra oss flera ggr pga det kändes väldigt proffsigt och pga förseningen och den dåliga informationen. Men nu har vi soffan och älskar den hittills! Så kanske var värt den dåliga upplevelsen… men kommer inte köpa en soffa från Sweef igen. Då de inte heller kunde garantera att soffan håller formen i mer än 3 år vilket är väldigt kort tid för sen soffa. Hoppas den håller längre!
Linda, vi beklagar verkligen att eran soffa blev försenad. Vad bra att du var i kontakt med oss angående detta så vi kunde kompensera dig för förseningen 🌷
Beklagar att du inte fick den hjälp du ville i showroom, ibland kan det vara mycket folk och jag vet att säljarna gör så gott det kan. Med de sagt så ber vi verkligen om ursäkt om du fick en känsla av att någon var dryg mot dig.
Kul att ni trots en tråkig köpupplevelse tycker om soffan, det gör oss väldigt glad att höra 💌 Tar man väl hand om sin soffa kan den hålla mycket länge, dock är våran fabriksgaranti 2år samt reklamationsrätt 3 år, vilket jag antar att du menar.
Tack för att du delade med dig av din upplevelse.
Bästa hälsningar Nils 🛋️