...vem orkar bära en Elefant? Oroa dig inte, vi hjälper dig. Vi erbjuder säkra leveranser inom hela Sverige.
Psst! Alla våra frakter är dessutom 100% klimatkompenserade!

BRING - HEMLEVERANS

  • Område - Övriga Sverige.
  • Pris - Priset för just din frakt ser du då du lägger dina produkter i Varukorgen.
  • Tidslottar - Måndag - Fredag: (8-17).
  • Leveranstid - Leveranstiden är cirka 5-10 arbetsdagar beroende på ort (från och med det att din produkt finns i lager)
  • Leverans - Leverans sker till gata/port förutsatt att lastbilen kan ta sig fram. Vi reserverar oss för att Bring inte kan köra till vissa adresser såsom till öar utan broförbindelse/leveranser som måste gå med färjetransport, eller till vägar med dålig bärighet.
  • Avisering - Du informeras på mail när din order är skickad till Bring. Bring ringer/smsar dig då din order har nått deras terminal, för att boka in en leveransdag. Bring kommer även att avisera på telefon ca 30min innan de kör ut. Tyvärr går det inte att ange en exakt leveranstidpunkt i förväg.
  • Bomkörning - Om du som kund bokar in en leveransdag och sedan nekar leverans/byter leveransdag då lastbilen är påväg, kommer vi fakturera dig för "bomkörning".
  • Tilläggstjänster - Bring erbjuder tyvärr inga tilläggstjänster. Det går därför ej att betala för inbärning/montering/bortforsling. 

FLEXIT - HEMLEVERANS

ZON 1

  • Område - Centrala Göteborg.
  • Avgränsningar - Se om din ort ingår i Göteborg Zon 1, då du fyller i ditt postnummer i Varukorgen.
  • Pris - Priset för just din frakt ser du då du lägger dina produkter i Varukorgen.
  • Tidslottar - Leveransdag och tid bokas in tillsammans med Flexit. Flexit kör varje vecka till alla platser i Göteborg, men inte varje dag. Måndag - Fredag: (9-12, 12-16).
  • Leveranstid - Leveranstiden är cirka 2-6 arbetsdagar (från och med det att din produkt finns i lager)
  • Leverans - Leverans sker antingen till gata/port (1000SEK) eller med inbärning (+250SEK), förutsatt att lastbilen kan ta sig fram. Vi reserverar oss för att våra åkerier inte kan köra till vissa adresser såsom till öar utan broförbindelse/leveranser som måste gå med färjetransport, eller till vägar med dålig bärighet. Om inbärning är valt är frakten inklusive inbärning av 2 man. Förbered där du vill ställa möbeln och se till att det är "fri väg" dit. Flytta eventuella möbler som står i vägen. Detta är kundens ansvar. Om ingången är för liten för att kunna ta in möbeln på ett enkelt sätt så är det inte längre Flexits ansvar. De flesta möbler går att skruva isär till mindre bitar men detta gör du själv i lugn och ro. Inbärning ingår så långt det går att bära in på ett enkelt sätt. Kunden bär då in den sista biten själv eftersom risken annars finns för skador på möbeln eller ditt hem. Se till att skydda ditt golv, chauffören kan inte gå in utan skor. Bedömer Flexit att inbärningen är svår att genomföra utan risk kan du som kund bli ombedd att skriva på ett friskrivnings-avtal.
  • Observera att vid leveransval "Leverans till gata/port" kan vi använda oss av Bring som leverantör, om utkörning till kund då beräknas gå snabbare.
  • Avisering - Du informeras på mail när din order är skickad till Flexit. Du bestämmer sedan dag och tidslott tillsammans med Flexit som kontaktar dig för att boka in tid. Du behöver bekräfta denna tid. Avisering sker alltid 30 minuter innan leverans. 
  • Bomkörning - Om du som kund bokar in en leveransdag och sedan nekar leverans/byter leveransdag då lastbilen är påväg, kommer vi fakturera dig för "bomkörning". 
  • Tilläggstjänst montering - Vi erbjuder montering (500SEK). Vi erbjuder montering plus kassering av emballage. Med montering menas vanlig montering av möbel. Ej upphängning av ex. sänggavel/tavla på väggen eller bygga om en möbel. Vissa möbler innefattas inte av montering, detta står i så fall på produktsidan. 
  • Tilläggstjänst bortforsling - Vi erbjuder bortforsling av möbel (750SEK). Gäller återvinning av gammal möbel från din leveransadress i samband med leverans av din nya Sweef-möbel.

ZON 2

  • Område - Yttre Göteborg.
  • Avgränsningar - Se om din ort ingår i Göteborg Zon 2, då du fyller i ditt postnummer i Varukorgen.
  • Pris - Priset för just din frakt ser du då du lägger dina produkter i Varukorgen.
  • Tidslottar - Leveransdag och tid bokas in tillsammans med Flexit. Flexit kör varje vecka till alla platser i Göteborg, men inte varje dag. Måndag - Fredag: (9-12, 12-16).
  • Leveranstid - Leveranstiden är cirka 2-6 arbetsdagar (från och med det att din produkt finns i lager)
  • Leverans - Leverans sker antingen till gata/port (1000SEK) eller med inbärning (+250SEK), förutsatt att lastbilen kan ta sig fram. Vi reserverar oss för att våra åkerier inte kan köra till vissa adresser såsom till öar utan broförbindelse/leveranser som måste gå med färjetransport, eller till vägar med dålig bärighet. Om inbärning är valt är frakten inklusive inbärning av 2 man. Förbered där du vill ställa möbeln och se till att det är "fri väg" dit. Flytta eventuella möbler som står i vägen. Detta är kundens ansvar. Om ingången är för liten för att kunna ta in möbeln på ett enkelt sätt så är det inte längre Flexits ansvar. De flesta möbler går att skruva isär till mindre bitar men detta gör du själv i lugn och ro. Inbärning ingår så långt det går att bära in på ett enkelt sätt. Kunden bär då in den sista biten själv eftersom risken annars finns för skador på möbeln eller ditt hem. Se till att skydda ditt golv, chauffören kan inte gå in utan skor. Bedömer Flexit att inbärningen är svår att genomföra utan risk kan du som kund bli ombedd att skriva på ett friskrivnings-avtal.
  • Observera att vid leveransval "Leverans till gata/port" kan vi använda oss av Bring som leverantör, om utkörning till kund då beräknas gå snabbare.
  • Avisering - Du informeras på mail när din order är skickad till Flexit. Du bestämmer sedan dag och tidslott tillsammans med Flexit som kontaktar dig för att boka in tid. Du behöver bekräfta denna tid. Avisering sker alltid 30 minuter innan leverans. 
  • Bomkörning - Om du som kund bokar in en leveransdag och sedan nekar leverans/byter leveransdag då lastbilen är påväg, kommer vi fakturera dig för "bomkörning". 
  • Tilläggstjänst montering - Vi erbjuder montering (500SEK). Vi erbjuder montering plus kassering av emballage. Med montering menas vanlig montering av möbel. Ej upphängning av ex. sänggavel/tavla på väggen eller bygga om en möbel. Vissa möbler innefattas inte av montering, detta står i så fall på produktsidan. 
  • Tilläggstjänst bortforsling - Vi erbjuder bortforsling av möbel (750SEK). Gäller återvinning av gammal möbel från din leveransadress i samband med leverans av din nya Sweef-möbel.

BUDCOM - HEMLEVERANS

  • Område - Syd Sverige.
  • Avgränsningar - Se om din ort ingår i Syd, då du fyller i ditt postnummer i Varukorgen.
  • Pris - Priset för just din frakt ser du då du lägger dina produkter i Varukorgen.
  • Tidslottar - Leveransdag och tid bokas in tillsammans med Budcom. Budcom kör varje vecka till alla platser i Syd, men inte varje dag. Måndag - Fredag: (8-17).
  • Leveranstid - Leveranstiden är cirka 2-6 arbetsdagar (från och med det att din produkt finns i lager)
  • Leverans - Leverans sker antingen till gata/port (1000kr) eller med inbärning (+250kr), förutsatt att lastbilen kan ta sig fram. Vi reserverar oss för att våra åkerier inte kan köra till vissa adresser såsom till öar utan broförbindelse/leveranser som måste gå med färjetransport, eller till vägar med dålig bärighet. Om inbärning är valt är frakten inklusive inbärning av 2 man. Förbered där du vill ställa möbeln och se till att det är "fri väg" dit. Flytta eventuella möbler som står i vägen. Detta är kundens ansvar. Om ingången är för liten för att kunna ta in möbeln på ett enkelt sätt så är det inte längre Budcoms ansvar. De flesta möbler går att skruva isär till mindre bitar men detta gör du själv i lugn och ro. Inbärning ingår så långt det går att bära in på ett enkelt sätt. Kunden bär då in den sista biten själv eftersom risken annars finns för skador på möbeln eller ditt hem. Se till att skydda ditt golv, chauffören kan inte gå in utan skor. Bedömer Budcom att inbärningen är svår att genomföra utan risk kan du som kund bli ombedd att skriva på ett friskrivnings-avtal.
  • Observera att vid leveransval "Leverans till gata/port" kan vi använda oss av Bring som leverantör, om utkörning till kund då beräknas gå snabbare.
  • Avisering - Du informeras på mail när din order är skickad till Budcom. Du bestämmer sedan dag och tidslott tillsammans med Budcom som kontaktar dig för att boka in tid. Du behöver bekräfta denna tid. Avisering sker alltid 30 minuter innan leverans. 
  • Bomkörning - Om du som kund bokar in en leveransdag och sedan nekar leverans/byter leveransdag då lastbilen är påväg, kommer vi fakturera dig för "bomkörning". 
  • Tilläggstjänst montering - Vi erbjuder montering (500SEK). Vi erbjuder montering plus borttagning av emballage. Med montering menas vanlig montering av möbel. Ej upphängning av ex. sänggavel/tavla på väggen eller bygga om en möbel. Vissa möbler innefattas inte av montering, detta står i så fall på produktsidan. 
  • Tilläggstjänst bortforsling - Vi erbjuder bortforsling (750SEK). Gäller återvinning av gammal möbel från din leveransadress i samband med leverans av din nya Sweef-möbel.

SUN-COM - HEMLEVERANS

STOCKHOLM

  • Avgränsning - Inom Tull, Lidingö, Globen, Hägersten, Bromma, Solna, Danderyd, Nacka, Farsta, Skärholmen/Huddinge, Drottningholm, Spånga/Jakobsberg, Kista/Sollentuna, Kungsängen, Bålsta/Bro, Märsta/Arlanda, Täby, Värmdö, Ingarö, Årsta Havsbad/Dalarö, Ösmo/Nynäshamn, Sorunda, Ågesta, Lissma/Eklundshov, Norsborg/Tullinge/Rönninge, Ekerö C, Håbo-Tibble/Råby, Sigtuna, Färingsö, Kalhäll, Upplands väsby/Rosersberg, Vallentuna, Åkersberga, Vaxholm, Brottby, Tyresö, Västerhaninge/Jordbro/Tungelsta, Grödinge, Södertälje. Se avgränsningskartan här!
  • Pris - Priset för just din frakt ser du då du lägger dina produkter i Varukorgen.
  • Tidslottar -  Måndag - Fredag: (11-15, 12-16, 14-18, 15-19, 16-20, 17-21). Lördag: (11-17)
  • Leveranstid - Leveranstiden är cirka 1-3 arbetsdagar (från och med det att din produkt finns i lager)
  • Leverans - Leverans sker med inbärning in i fastigheten, förutsatt att lastbilen kan ta sig fram. Vi reserverar oss för att våra åkerier inte kan köra till vissa adresser såsom till öar utan broförbindelse/leveranser som måste gå med färjetransport, eller till vägar med dålig bärighet. Frakten är inklusive inbärning av 2 man. Förbered där du vill ställa möbeln och se till att det är "fri väg" dit. Flytta eventuella möbler som står i vägen. Detta är kundens ansvar. Om ingången är för liten för att kunna ta in möbeln på ett enkelt sätt så är det inte längre Sun-Coms ansvar. De flesta möbler går att skruva isär till mindre bitar men detta gör du själv i lugn och ro. Inbärning ingår så långt det går att bära in på ett enkelt sätt. Kunden bär då in den sista biten själv eftersom risken annars finns för skador på möbeln eller ditt hem. Se till att skydda ditt golv, chauffören kan inte gå in utan skor. Bedömer Sun-com att inbärningen är svår att genomföra utan risk kan du som kund bli ombedd att skriva på ett friskrivnings-avtal.
  • Avisering - Du informeras på mail när din order är skickad till Sun-Com. Du bestämmer sedan dag och tidslott tillsammans med Sun-Com som kontaktar dig för att boka in tid. Du behöver bekräfta denna tid. Avisering sker alltid 30 minuter innan leverans, mån-fre. Avisering sker 1 timme innan leverans under lördagar. 
  • Bomkörning - Om du som kund bokar in en leveransdag och sedan nekar leverans/byter leveransdag då lastbilen är påväg, kommer vi fakturera dig för "bomkörning". 
  • Tilläggstjänst montering - Vi erbjuder montering ink. kassering av emballage (500SEK). Med montering menas vanlig montering av möbel. Ej upphängning av ex. sänggavel/tavla på väggen eller bygga om en möbel. Vissa möbler innefattas inte av montering, detta står i så fall på produktsidan. Monteringstjänsten gäller inte under kvällstid (M-F 19-21).
  • Tilläggstjänst bortforsling - Vi erbjuder bortforsling (750SEK). Gäller återvinning av gammal möbel från din leveransadress i samband med leverans av din nya Sweef-möbel.

MÄLARDALEN

  • Avgränsning - Roslagskulla/Östanå, Rimbo, Nykvarn/Järna/Mariefred, Gnesta, Järna, Trosa, Munsö, Knivsta, Strängnäs, Eskilstuna, Enköping, Uppsala, Norrtälje, Kapellskär, Västerås, Nyköping. Se avgränsningskartan här!
  • Pris - Priset för just din frakt ser du då du lägger dina produkter i Varukorgen.
  • Tidslottar - Leveransdag och tid bokas in tillsammans med Sun-Com. Sun-Com kör varje vecka till alla platser i Mälardalen, men inte varje dag. 
  • Leveranstid - Leveranstiden är cirka 1-3 arbetsdagar (från och med det att din produkt finns i lager)
  • Leverans - Leverans sker med inbärning in i fastigheten, förutsatt att lastbilen kan ta sig fram. Vi reserverar oss för att våra åkerier inte kan köra till vissa adresser såsom till öar utan broförbindelse/leveranser som måste gå med färjetransport, eller till vägar med dålig bärighet. Frakten är inklusive inbärning av 2 man. Förbered där du vill ställa möbeln och se till att det är "fri väg" dit. Flytta eventuella möbler som står i vägen. Detta är kundens ansvar. Om ingången är för liten för att kunna ta in möbeln på ett enkelt sätt så är det inte längre Sun-Coms ansvar. De flesta möbler går att skruva isär till mindre bitar men detta gör du själv i lugn och ro. Inbärning ingår så långt det går att bära in på ett enkelt sätt. Kunden bär då in den sista biten själv eftersom risken annars finns för skador på möbeln eller ditt hem. Se till att skydda ditt golv, chauffören kan inte gå in utan skor. Bedömer Sun-com att inbärningen är svår att genomföra utan risk kan du som kund bli ombedd att skriva på ett friskrivnings-avtal.
  • Avisering - Du informeras på mail när din order är skickad till Sun-Com. Du bestämmer sedan dag och tidslott tillsammans med Sun-Com som kontaktar dig för att boka in tid. Du behöver bekräfta denna tid. Avisering sker alltid 30 minuter innan leverans, mån-fre. Avisering sker 1 timme innan leverans under lördagar. 
  • Bomkörning - Om du som kund bokar in en leveransdag och sedan nekar leverans/byter leveransdag då lastbilen är påväg, kommer vi fakturera dig för "bomkörning". 
  • Tilläggstjänst montering - Vi erbjuder montering ink. borttagning av emballage (500SEK). Med montering menas vanlig montering av möbel. Ej upphängning av ex. sänggavel/tavla på väggen eller bygga om en möbel. Vissa möbler innefattas inte av montering, detta står i så fall på produktsidan. Monteringstjänsten gäller inte under kvällstid.
  • Tilläggstjänst bortforsling - Vi erbjuder bortforsling (750SEK). Gäller återvinning av gammal möbel från din leveransadress i samband med leverans av din nya Sweef-möbel.

MELLANSVERIGE

  • Avgränsning - Linköping, Linghem, Ljungsbro, Vreta Kloster, Loftahammar, Norrköping, Nyköping, Jönåker, Stigtomta, Vrena, Tystberga, Enstaberga, Nävekvarn, Ålberga, Finspång, Rejmyre, Ljusfallshammar, Grytgöl, Hällestad, Lotorp, Oxelösund, Åby, Skärblacka, Kimstad, Norsholm, Kolmården, Stavsjö, Trosa, Vagnhärad, Eskilstuna, Skogstorp, Näshulta, Husby-Rekarne, Stora Sundby, Katrineholm, Valla, Björkvik, Sköldinge, Flen, Malmköping, Bettna, Mellösa, Vingåker, Julita, Högsjö, Västra Näshulta, Högsjö, Hälleforsnäs, Sparreholm, Kumla, Pålsboda, Sköllersta, Hjortkvarn, Örebro, Glanshammar, Lillkyrka, Odensbacken, Stora Mellösa, Kilsmo, Brevens Bruk, Köping, Valskog, Arboga, Hallstahammar, Kolbäck, Strömsholm.
  • Pris - Priset för just din frakt ser du då du lägger dina produkter i Varukorgen.
  • Tidslottar - Leveransdag och tid bokas in tillsammans med Sun-Com. Sun-Com kör varje vecka till alla platser i Mellansverige, men inte varje dag. Ej helgleverans.
  • Leveranstid - Leveranstiden är cirka 1-3 arbetsdagar (från och med det att din produkt finns i lager)
  • Åkeri - Sun-Com via J2 Logistik.
  • Leverans - Du väljer själv om du önskar betala för Leverans till gata/port (1000SEK) eller om du önskar Inbärning (+250SEK), där leverans sker med inbärning in i fastigheten, förutsatt att lastbilen kan ta sig fram. Vi reserverar oss för att våra åkerier inte kan köra till vissa adresser såsom till öar utan broförbindelse/leveranser som måste gå med färjetransport, eller till vägar med dålig bärighet. Vid val av inbärning gäller inbärning av 2 man. Förbered då där du vill ställa möbeln och se till att det är "fri väg" dit. Flytta eventuella möbler som står i vägen. Detta är kundens ansvar. Om ingången är för liten för att kunna ta in möbeln på ett enkelt sätt så är det inte längre Sun-Coms ansvar. De flesta möbler går att skruva isär till mindre bitar men detta gör du själv i lugn och ro. Inbärning ingår så långt det går att bära in på ett enkelt sätt. Kunden bär då in den sista biten själv eftersom risken annars finns för skador på möbeln eller ditt hem. Se till att skydda ditt golv, chauffören kan inte gå in utan skor. Bedömer Sun-com att inbärningen är svår att genomföra utan risk kan du som kund bli ombedd att skriva på ett friskrivnings-avtal.
  • Observera att vid leveransval "Leverans till gata/port" kan vi använda oss av Bring som leverantör, om utkörning till kund då beräknas gå snabbare.
  • Avisering - Du informeras på mail när din order är skickad till Sun-Com. Du bestämmer sedan dag och tidslott tillsammans med Sun-Com som kontaktar dig för att boka in tid. Du behöver bekräfta denna tid. Avisering sker alltid 30 minuter innan leverans.
  • Bomkörning - Om du som kund bokar in en leveransdag och sedan nekar leverans/byter leveransdag då lastbilen är påväg, kommer vi fakturera dig för "bomkörning". 
  • Tilläggstjänst montering - Vi erbjuder montering ink. borttagning av emballage (500SEK). Med montering menas vanlig montering av möbel. Ej upphängning av ex. sänggavel/tavla på väggen eller bygga om en möbel. Vissa möbler innefattas inte av montering, detta står i så fall på produktsidan. Monteringstjänsten gäller inte under kvällstid.
  • Tilläggstjänst bortforsling - Vi erbjuder bortforsling (750SEK). Gäller återvinning av gammal möbel från din leveransadress i samband med leverans av din nya Sweef-möbel.

SKÄRGÅRDA - SKÄRGÅRDSLEVERANS

  • Område - Öar inom Stockholms skärgård. 
  • Pris - Priset för just din frakt ser du då du lägger dina produkter i Varukorgen.
  • Tidslottar - Leveransdag och tid bokas in tillsammans med Skärgårda. Skärgårda kör främst helger och helgdagar.
  • Leveranstid - Leveranstiden är cirka 1-4 arbetsdagar (från och med det att din produkt finns i lager). Utanför sommarmånaderna reserverar sig Skärgårda för att leveranstiden kan bli något längre.
  • Leverans - Du väljer själv om du önskar betala för Leverans till gata/port (1250SEK) eller om du önskar Inbärning (+750SEK), där leverans sker med inbärning in i fastigheten, förutsatt att lastbilen kan ta sig fram. Vi reserverar oss för att våra åkerier inte kan köra till vissa adresser, ex. till vägar med dålig bärighet. Frakten är inklusive inbärning av 2 man. Förbered där du vill ställa möbeln och se till att det är "fri väg" dit. Flytta eventuella möbler som står i vägen. Detta är kundens ansvar. Om ingången är för liten för att kunna ta in möbeln på ett enkelt sätt så är det inte längre Skärgårdas ansvar. De flesta möbler går att skruva isär till mindre bitar men detta gör du själv i lugn och ro. Inbärning ingår så långt det går att bära in på ett enkelt sätt. Kunden bär då in den sista biten själv eftersom risken annars finns för skador på möbeln eller ditt hem. Se till att skydda ditt golv, chauffören kan inte gå in utan skor. Bedömer Skärgårda att inbärningen är svår att genomföra utan risk kan du som kund bli ombedd att skriva på ett friskrivnings-avtal.
  • Avisering - Du informeras på mail när din order är skickad till Skärgårda. Du bestämmer sedan dag och tidslott tillsammans med Skärgårda som kontaktar dig för att boka in tid. Du behöver ange dina koordinater samt bekräfta denna tid. Avisering sker samma dag inför leverans.
  • Bomkörning - Om du som kund bokar in en leveransdag och sedan nekar leverans/byter leveransdag då lastbilen är påväg, kommer vi fakturera dig för "bomkörning". 
  • Tilläggstjänst bortforsling - Vi erbjuder bortforsling (750SEK). Gäller återvinning av gammal möbel från din leveransadress i samband med leverans av din nya Sweef-möbel.

DHL - SERVICE POINT

  • Pris - 50SEK.
  • Leveranstid - Leveranstiden är några få arbetsdagar (från och med det att din produkt finns i lager)
  • Leverans - Paketet hamnar på ditt närmaste/valda DHL ombud.
  • Avisering - Du informeras på mail när din order är skickad. Du blir aviserad av DHL på sms och mail med uppgifter för uthämtning.
  • Ej uthämtat paket - Om du som kund inte hämtar ut ditt paket i tid kommer detta att returneras till oss. Vi kommer då att kontakta dig. Önskar du att vi skickar ut paketet på nytt kommer vi att debitera dig en fraktkostnad för detta.

DHL PAKET - HEMLEVERANS

  • Pris - Priset för just din frakt ser du då du lägger dina produkter i Varukorgen.
  • Tidslottar - Måndag - Fredag: (8-16).
  • Leveranstid - Leveranstiden är cirka 2-6 arbetsdagar (från och med det att din produkt finns i lager)
  • Leverans - Leverans till gata/port.
  • Avisering - Du informeras på mail när din order är skickad till DHL. Du aviseras därefter av DHL via sms, där du länkas till en sida för att välja leveransdag och tid. Vid bokning av hemleverans får du ett sms om att leveransen är påväg och en avisering per telefon ca 15-30 minuter innan ankomst.
  • Tilläggstjänst inbärning - Tillval att boka inbärning inför leverans finns och görs hos DHL.
  • Bomkörning - Om du som kund bokar in en leveransdag och sedan nekar leverans/byter leveransdag då lastbilen är påväg, kommer vi fakturera dig för "bomkörning". 

BUDBEE - HEMLEVERANS

  • Pris - 50SEK.
  • Leveranstid - Leveranstiden är några få arbetsdagar (från och med det att din produkt finns i lager)
  • Leverans - Leverans till dörr. Du väljer själv till vilket datum/tidsintervall leveransen ska se, i Budbee-appen.
  • Avisering - Du informeras på mail när din order är skickad till Budbee. Du kommer att aviseras av Budbee via sms och i Budbee-appen.

HÄMTA SJÄLV - PÅ LAGRET/SWEEF SHOWROOM

  • Uthämtning  lagret - Väljer du fraktalternativet "Hämta själv" får du ett mail av oss när din order går att hämta på vårt lager i Jordbro, Stockholm, med all info du behöver för din upphämtning.
  • Uthämtning Sweef Showroom - Om du hellre skulle vilja hämta din mindre produkt i vårt Showroom (Drottninggatan 75, Stockholm) kan du kontakta oss för att se över möjligheterna!
  • Adress till lagret
    SUN-COM LOGISTICS AB 
    Lagervägen 1
    136 50 Jordbro
  • Telefonnummer till lagret
    08 - 480 016 66
  • Öppettider för lagret
    Måndag - Fredag (helgfria) 08.00-17.00 (Lunchstängt 12.00-13.00)
    Lördagar (helgfria) 09.00-13.00 (Vänligen kontakta lagret en timme innan uthämtning) 

UTOMLANDSLEVERANS (MED DELEGO) | INTERNATIONAL SHIPPING (WITH DELEGO)

Till ett antal länder har vi möjlighet att boka säker utomlandsleverans med Delego. Kontakta oss på info@sweef.se vid önskan av leverans till någon av dessa länder/We have the opportunity to arrange deliveries abroad to a few number of countries, with Delego. Please contact us at info@sweef.se with your request to arrange a delivery to any of these countries. 

  • Delego levererar till/Delego delivers to
    Finland - Fraktpris/Shipping price 3000SEK

    Danmark/Denmark - Fraktpris/Shipping price 3000SEK
    
Tyskland/Germany - Fraktpris/Shipping price 4000SEK

    Norge/Norway - Vennligst bruk Sweef.no
  • Leverans/Delivery - Leverans sker till gata/port. Vänligen assistera chauffören med avlastning av godset/Please observe that the delivery only goes as far as the street/entrance of the address. Please assist the driver with the unloading of the goods

UTOMLANDSLEVERANS (UTANFÖR VÅRT FRAKTAVATAL) | INTERNATIONAL SHIPPING (OUTSIDE OF OUR TRANSPORT AGREEMENTS)

För utomlandsleveranser till länder som inte ingår i vårt ordinarie område med Delego (se ovan), rekommenderar vi att du som kund på egen hand bokar en utomlandsfrakt med upphämtning på vårt lager i Jordbro, Sverige.
Våra åkerier kan även frakta godset till en lämplig terminal i Sverige som blir närmare eventuell landsgräns. Då terminalen inte kan hålla godset så är det viktigt att boka in en specifik dag då godset levereras till terminalen, som lirar med att godset då även kan hämtas av åkeri/privatperson.
Vid din önskan hjälper vi dock självklart till att boka en utomlandsfrakt med ett lämpligt fraktbolag. Då denna utomlandsfrakt blir en specialare, så gäller inte samma fraktvillkor som vid våra ordinarie frakter.
Dessa utomlandsleveranser, utanför vårt ordinarie område, innebär ofta ett större risktagande än vanligt, på grund av fler omlastningar. Denna risk ökar för produkter som inte kan packas stadigt på pall. Fråga oss gärna vad som gäller för de produkter du är intresserad av. Ett flertal produkter lämpar sig bättre än andra för längre leveranser.
Inför bokningen av din utomlandsfrakt kontaktar vi ett lämpligt fraktbolag som ger oss en offert på ett beräknat fraktpris. Denna summa betalas av dig som kund inför leveransen.
Då vi bokar denna utomlandsfrakt kommer du att godkänna ett avtal från oss där du tar på dig riskerna för denna transport.

For deliveries abroad to countries that are not part of our standard area of delivery with Delego (see above), we recommend that you personally book an international delivery with collection from our warehouse in Jordbro, Sweden.
Our Freight Forwarding Service can also deliver the goods to a suitable terminal in Sweden that is closer to any national border. It is important to organize collection the same day as the goods are booked to be delivered to said terminal since most terminals cannot hold goods for an extended period of time.
However, at your request, we will of course assist you in booking an international delivery with a suitable shipping company. The same terms do not apply as our international deliveries differ from our standard deliveries.
These international deliveries, outside our standard area, often involve a greater risk-taking than usual, due to more transshipments before the final destination. The risk increases for products that cannot be packed and secured firmly on pallets. Feel free to ask us what applies for the specific products you are interested in. Several products are more suitable for long deliveries than others.
We will contact a suitable forwarding agent and get a final shipping price prior to you booking your international shipping. This amount is paid by you as a customer before delivery.
When we book this international delivery, you will approve an agreement from us where you take on the risks of this transport.