SVERIGES SKÖNASTE MÖBLER

Varukorg  

Inga produkter

0 :- Frakt
Totalt 0 :-

Varukorg

Designsamarbete med Livstycket Lejonet Howardmöbler Mopsen stol Björnen bäddsoffa Grizzlyn bäddsoffa Patchworkmatta 5 000:-

Designsamarbete med Livstycket

På väg in i sortimentet. Läs mer i senaste blogginlägget.

Valen XL

Linnesoffa 12 000 :- Finns även i mindre variant för 9 000 :-

Lejonet Howardmöbler

Från fotpall till stor soffa - kombinera ihop din egen sittgrupp!

Mopsen stol

Okrossbar stol i polykarbonat, 750 :-

Björnen bäddsoffa

Finns både med divan 9 000 :- och utan divan 7 000 :-

Grizzlyn bäddsoffa

Finns både med divan 8 000 :- och utan divan 6 500 :-

Patchworkmattor

Unika mattor i olika storlekar och färgkombinationer

Köpavtal 

1. Köp

Vid beställning över Internet ingås ett avtal om köp när du tryckt på "Sänd beställning" i kundvagnen. Därefter skickas automatiskt en preliminär orderbekräftelse till dig via e-post (förutsatt att du lämnat rätt e-postadress). Du kan då kontrollera vad du beställt från oss. Om något blivit fel eller om du vill ändra något kontaktar du oss via e-post eller telefon.

2. Priser

All priser är i SEK inklusive moms. Priserna som framgår är alltid de aktuella. Vi förbehåller oss rätten att när som helst justera priserna. Varken prissänkningar eller prishöjningar som presenteras i vår webshop påverkar ordrar som redan lämnat vårt lager. Returer görs till samma pris som köpet.

3. Leverans och Frakt

På produktsidan kan man se om respektive produkt finns i lager eller inte. Då varan i lager kan du efter beställning hämta den på vårt lager i Årsta, läs mer. Vid hemleverans leveraras varan generellt inom 3 arbetsdagar inom Stockholm och inom en vecka till resten av landet, behöver ni varorna en speciell dag så skriv gärna det när ni lägger ordern eller kontakta vår kundtjänst. Vi använder oss av lämpligt åkeri beroende på vart varorna skall skickas geografiskt. I Stockholm bär vi in varorna och utanför Stockholm sker leveransen till din port. Det är viktigt att du som kund finns tillgänglig under avtalad tid. Om vi inte kan leverera inom den tidsram som du blev informerad om vid köpet så tar vi kontakt med dig för en ny leveranstidpunkt. Kunden har vid försening rätt att häva köpet utan kostnad, kontakta oss i så fall härLäs mer om frakter och utkörningsoråden här.

4. Betalning

Vi använder Klarna Checkout som betallösning.

Du kan betala med Kort, Banköverföring, Faktura eller Delbetalning.

Klarna Faktura - Handla nu - betala efter leverans!

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

 

 - Få alltid hem varan innan du betalar

 - Betalningstid - alltid 14 dagar

 - Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

 - Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*

 - Ladda ner dina fakturor från klarna.se

 - Möjlighet till delbetalning

 

Läs mer om Klarnas villkor för faktura här

Klarna Konto - Delbetala från 50 kr/mån!

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

 

 - Få alltid hem varan innan du betalar
 - Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
 - Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
 - Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
 - Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
 - En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
 - Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

 

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

 

Allmänna villkor hittar du här
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här

 

Klarna AB, organisationsnummer SE556737-0431

5. Garanti / Reklamation

Vi säljer alla produkter med två (2) års fabriksgaranti samt tre (3) års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Skulle varan vara skadad eller felexpedierad när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. Vill du reklamera din vara skall du inom skälig tid från att du har märkt felet kontakta oss. Spara alltid kvitto och följesedel. Om ni får en felaktig eller skadad produkt så byter vi ut den alternativt betalar tillbaka pengarna samt den del av fraktkostnaden som produkten bär. För reklamation eller felanmälan kontakta kundserviceMer om Reklamationsrätten kan du läsa om på Konsumentverkets hemsida.

6. Ångerrätt / Returer

Som privatperson har du 14 dagar på dig att ångra ditt köp från den dag du mottagit varan. Hela beloppet återbetalas, inklusive frakt. Varan ska då vara i väsentligen oförändrat skick. Ni har alltid rätt öppna förpackningen för att se till att ni har fått vad ni förväntat er, se bara till att vara försiktig med emballaget så att ni kan packa varan ordentligt ifall ni vill returnera den. Det är kundens ansvar att bekosta returfrakten men vi hjälper gärna till med bokningar och våra fraktpriser gäller även för retur. Se till att varan emballeras väl. Kontakta Kundservice för retur. Vi tillämpar konsumentverkets riktlinjer och följer därför Distansavtalslagen och Konsumentköplagen samt Branschreglerna för postorder. Mer om Ångerrätten och Distansavtalslagen kan du läsa om på Konsumentverkets hemsida.

7. Fel vid leverans

Om ni får en felaktig eller skadad produkt så byter vi ut den alternativt betalar tillbaka pengarna samt den del av fraktkostnaden som produkten bär. Ni bör inspektera varorna omgående vid leverans. Om någon skada, fel eller brist upptäcks skall detta reklameras till Sweef AB inom skälig tid. Om ni inte reklamerar inom skälig tid anses ni ha godtagit leveransen. Kontakta Kundservice. Om leveransen skulle bli försenad har ni alltid rätt att häva köpet.

8. Transportskador

Alla yttre skador (på emballage/ytterförpackning) bör genast anmälas till transportören. Ett bra sätt är att beskriva skadan skriftligt på exempelvis följesedeln med information om transportören och också få chauffören att skriva på. Ni bör inspektera varorna omgående vid leverans. Om någon skada, fel eller brist upptäcks bör detta reklameras till Sweef AB. Om ni inte reklamerar inom skälig tid anses ni ha godtagit leveransen. Om ni vill reklamera frakten kontaktar ni Kundservice.

9. Produktinformation

Sweef AB reserverar sig för eventuella fel i produktinformationen som finns i Internetbutiken samt kan ej heller garantera att bilder exakt återger produkternas verkliga utseende.

10. Kunduppgifter

De uppgifter du lämnar till oss kommer inte att vidarebefordras eller säljas vidare på något sätt eller i någon form. Vi använder informationen för att kunna handlägga din order. Din e-postadress används för att sända orderbekräftelsen till dig och om vi behöver kontakta dig. När du handlar hos oss så registreras du automatiskt på vårt nyhetsbrev. Om du inte vill ha vårt nyhetsbrev så avregistrerar du dig enkelt via länken i mailet när du får det första nyhetsbrevet. 

11. Personuppgifter

För att förbättra din upplevelse av Sweef.se och för att behandla din beställning och uppfylla våra åtaganden mot dig som kund samlar Sweef in och behandlar personuppgifter, tex namn, e-postadress, postadress. Detta görs i syfte att ge dig bästa möjliga hjälp före, under och efter köp. I och med att du besöker vår webbsida och anger personuppgifter i samband med köp samtycker du till behandling av dina personuppgifter. Alla som besöker webbplatsen lämnar också elektroniska spår, som kan utgöra personuppgifter. Sweef använder sig av cookies för att lagra information om pågående köp. I och med besök på webbplatsen samtycker du till detta. Vill du inte tillåta cookies kan du ställa in det i din webbläsare. Personuppgiftsansvarig för behandling av personuppgifter är Sweef AB, org nr. 556850-4681. Personuppgiftsombud är Ludvig Ungewitter. Vid hemkörning så lämnas personuppgifter till speditören och vid uthämtning behöver vårt lager veta om ditt namn för att du ska kunna hämta varan. Alla kontokortuppgifter hanteras utav Klarna. Kunden har alltid rätt att få sina personuppgifter raderade på begäran, kontakta oss i så fall. Du måste ha fyllt 18 år för att få göra en beställning på Sweef.se.

12. Tvist

Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Mer om Allmänna Reklamationsnämnden kan du läsa på deras hemsida.